Alweer een nieuw sociaal platform! Na de hype van TikTok en BeReal staat ons alweer iets nieuws te wachten: Threads. In dit artikel kom je alles te weten over dit nieuwe platform van Instagram.
Hoe werkt Threads?
Conversation is key op Threads, net zoals op X (Twitter). Berichten, “Threads”, kunnen maximaal 500 karakters bevatten die je vrij kan aanvullen met foto’s, video’s, GIF’s, spraakberichten, polls en links. Je deelt deze berichten met je vrienden en volgers.
Threads maakt deel uit van Instagram en biedt ook andere functies. In tegenstelling tot het gebruik van meerdere hashtags op Instagram, kun je hier slechts één tag aan je bericht toevoegen. Bovendien is het niet mogelijk om privéberichten te versturen. In plaats daarvan worden “threads” aangemoedigd om conversaties met anderen aan te gaan onder je geposte berichten.
Handige tip: je kunt Threads gebruiken met je bestaande Instagram-account, waardoor het aanmaken van een afzonderlijk account overbodig is. De naadloze integratie tussen beide apps maakt de overgang naar Threads moeiteloos. Je kunt dezelfde mensen volgen en content van Threads delen in je Instagram-story.
Conversation is key
Instagram staat bekend als een visueel platform met een overvloed aan foto’s, reels en stories die van alle kanten op ons afkomen. Met de lancering van Threads wil Meta ook de focus op tekst en conversatie leggen, vergelijkbaar met Twitter (X). Hierop worden actuele onderwerpen gepost en kun je reageren, liken en delen.
Kan je adverteren op Threads?
Op dit moment is Threads nog vrij van advertenties. Meta, het moederbedrijf van Instagram en Facebook, heeft besloten om het platform snel te laten groeien, en op dit moment is betalende content nog niet geïntegreerd. Slechts vijf dagen na de lancering van de app had Threads al 100 miljoen gebruikers – een indrukwekkende groei! Het is echter zeer waarschijnlijk dat Threads in de toekomst advertenties zal introduceren. Stay tuned!
Threads voor merken en bedrijven
Terwijl de USA al enkele maanden gebruik konden maken van Threads, kreeg Europa pas op 14 december 2023 toegang tot dit nieuwe platform. Voor veel Europeanen is het dus nog een ontdekkingsreis om alles onder de knie te krijgen.
Voorlopig hanteren de meeste bedrijven op Threads een luchtige benadering en kiezen ze voor een humoristische insteek.
Wil je graag meer weten over Threads? Contacteer mij gerust.